%
×
Na kompletan asortiman hladnjaka vode,ulja i interkulera

*Popust se obračunava na kasi i važi samo za online porudžbine i za artikle koji nisu već na popustu

dana sati minuta sekundi

kreditnim karticama BANCA INTESE platite na 6 rata

sve za automobil i garažu

011 635 0666

 za porudžbine iznad 6000 RSD

platite karticom ili uplatnicom i preuzmite besplatno u prodavnici

Blog
11.10.2023.

Sve što treba da znate o bočnim vetrobranima

Šta su to bočni deflektori

Prodavci automobila kažu da dve trećine budućih vlasnika prilikom kupovine novog automobila najveću pažnju poklanja tehničkim detaljima, dok jedna trećina na prvo mesto stavlja komfor. Međutim, koliko god da im je važna oprema koju vozilo poseduje uvek im promakne po neki detalj koji otkriju tek tokom eksploatacije. Jedan od tih detalja je komforna vožnja sa otvorenim prozorom, posebno ako pada kiša  

Jedna stara beogradska pitalica kaže kako ćete najlakše prepoznati taksistu tokom letnjih meseci – po tome što mu je leva ruka potamnela od sunca samo do lakata. Možda je ova šala i važila u prošlom veku kada je klima uređaj imalo manje od deset odsto automobila, pa su taksisti koji ceo dan sede u vozilu, morali da nađu način da rashlade sebe i kabinu. Danas nema automobila koji ne poseduje fabrički ugrađenu klimu, ali opet svi mi imamo potrebu da s vremena na vreme, otvorimo prozor i izluftiramo unutrašnjost vozila, posebno ako se u automobilu puši. Kada je vreme lepo i vozimo sporo nema problema, ali ako duva vetar, pada dosadna jesenja kišica ili smo na autoputu gde se krećemo 130 km/h, taj potez često može biti neprijatan. Ili će nam nalet vazduha “preseći” nekog od putnika koji se plaši promaje, ili će nam kapljice vode padati na bokove vrata nepotrebno je kvaseći. Pa šta onda učiniti, pitaju se mnogi a rešenje je jednostvano i tu nam je na dohvat ruke.

Dodatak za prozore

Ako ste nakon ovog kratkog uvoda pomislili na bočne vetrobrane, u pravu ste, a i znamo da pripadate generacijama iz prošlog veka. Zašto? Pa zato što je ovaj skoro zaboravljeni predmet bio jako popularan 70-ih I 80-ih godina 20 veka. Tada, kao što smo rekli, mnogi automobili nisu imali klimu pa je hlađenje jedino bilo moguće uz pomoć otvorenog prozora. I tada su bočni vetrobrani bili deo dopunske opreme vozila, s tim da su najčešće nabavljani u Italiji ili u Grčkoj. Uglavnom su bili bele boje, tačnije providni, a oni malo luksuzniji su imali zelenkastu ili naradžastu pozadinu. Ovaj specijalno dizajnirani komad plastike nije doprinosio boljim performansama ubrzanja, već je imao jednu krajnje praktičnu namenu, ustvari nekoliko njih.

Prvi, logičan zadatak bočnih vetrobrana jeste da spreči pojavu najveće mitske opasnosti ovdašnjeg življa, a to je promaja. Provetravanje kabine je nužno i leti i zimi ali kao što rekosmo, mnogi se nakon vožnje sa otvorenim prozorima žale na bol u leđima pa čak i u ušima za šta krive nalet svežeg vazduha pri kretanju vozila. Posebno su obazrivi roditelji sa malom decom. Zahvaljujući bočnim vetrobranima ovakvih opasnosti više nema. Oni omogućavaju ulazak svežeg vazduha ali bez stvaranja jakog strujanja – promaje. Na taj način vožnja postaje komfornija jer terate vrućinu iz kabine a ne morate voditi računa o promaji. Uz to, kod sporije vožnje prijatnije je uz spušten prozor nego sa uključenom klimom.

Drugi važan zadatak bočnih vetrobrana jeste sprečavanje upadanja kiše ili snega u kabinu, nešto kao kišobrani za prozore. Naime, posebno tokom zime svi znamo da stakla znaju zamagliti a jedino rešenje je uključivanje klime ili otvaranje prozora. Ako duva vetar kišne kapi će pronaći put do unutrašnjosti vozila čak i kada je staklo spušeteno svega nekoliko centimera. Sa bočnim vetrobranima takvih problema nemate. S obzirom da se modeli deflektora prave najčešće do visine od sedam centimetara, taman toliko ćete moći da otvorite prozor bez bojazni da će kiša kvasiti tapaciring ili sedišta. U kabinu će ulaziti dovoljno vazduha da se vetrobran odmagli. Jednim udarcem ubijamo dve muve – dobijamo svežu kabina i zaštitu od padavina.

 Zaštita od sunca i toplote

Pored osnovnih funcija da štite od vetra i kiše, odnosno snega, vetrobrani su korisni i tokom letnjih vrućina. Svi znamo koliko je toplo u kabini ako smo automobil morali da ostavimo na suncu (temperature zna da bude i preko 55 stepeni Celzijusa). Da bismo vozili moramo najpre izluftirati vozilo a o vrelini upravljača da i ne trošimo reči. Ako imamo vetrobrane prozori uvek mogu ostati otvoreni centimetar-dva (pod uslovom da je to bezbedno zbog krađe), čime se omogućava strujanje vazduha, a i u slučaju iznenadne kiše ne moramo brinuti. Mala pomoć vetrobrana može biti korisna i ako vozimo u smeru ka suncu, jer pod određenim uglom kada nam sunce pada sa strane, oni služe kao svojevrsni suncobrani. I na kraju, tu je i pomoć pri izvlačanju duvanskog dima iz kabine. Mnogi još uvek puše u automobilu, zbog čega moraju otvarati prozore kako bi ušao svež vazduh. Ukoliko na prozorima imate montirane vetrobrane dovoljno je da malo spustite staklo I stvorite podpritisak koji će odmah izvući dim napolje i omogućiti prirodnu cirkulaciju bez jakog prodiranja vazduha. 

Ako je sve o ulozi vetrobrana jasno, nameće se pitanje koji model izabrati i gde ga nabaviti. Dobra vest je da Auto Dragstor u svojoj ponudi ima bočne vetrobrane renomirane poljske kompanije Team Heko koja svoju proizvodnju prodaje širom sveta. Pogledajte i odaberite model za vašeg ljubimca, a ako niste sigurni ili imate bilo kakvu dilemu, naš stručni tim vam je na raspolaganju i sigurno će vam ponuditi najoptimalnije rešenje.

Anti-spam zaštita