PLAĆANJE NA RATE

kreditnim karticama BANCA INTESE platite na 6 rata

AUTO DELOVI IZ PRVE RUKE

sve za automobil i garažu

POZOVITE NAS

011 635 0666

BESPLATNA ISPORUKA

 za porudžbine iznad 6000 RSD

CLICK&COLLECT

platite karticom ili uplatnicom i preuzmite besplatno u prodavnici

Blog
23.09.2022.

Distanceri za vozila

Distanceri za točkove su postali jedni od najčešćih dodatak kada je u pitanju personalizacija, tuning ili ulepšavanje sopstvenog auta ili off road vozila. U prvom slučaju se koriste za bolje držanje puta, krivine I lepšeg “debelog” izgleda auta, posebno kod mlađe populacije. Dok kod off road vozila najviše zbog poboljšanja off-road karakteristika.

Trudićemo se da vas upoznamo kako da razlikujete dobre od loših, kako da znate gde je limit, I koliko je “dovoljno” distancera za vaše vozilo, kao I kakve su prednosti I potencijalne mane ako neuradite adekvatan odabir distancera.

Pre svega većina distancera je napravljena od 2 materijala. Aluminijum I gvožđe, zadnjih godina aluminijum dominira pre svega zbog težine, lakoće obrade i kvaliteta (najčešće je u pitanju 6061-T6 aluminijum). Naravno kvalitet aluminijuma varira od najlošijeg do najboljeg, birajte poznate prodavce bilo firme ili privatnike. To je najbolji savet koji možemo da vam damo.

Sto se tiče veličine distancera mislimo da je granica “sigurnog” za off-road vozila oko 50 do 55mm, pre svega zbog sigurnosti ( preteranim povećanjem debljine se troše ležajevi točkova, stabilizatori, kugle I ostali delovi vešanja) dok za klasične automobile maksimalana širina bi bila oko polovina te vrednosti odnosno do 25 – 30mm.

Distanceri se dele na ravne, ekscentrične distancere i distancere “adaptere”. Prvi su klasični obično do debljina 5mm jer neposeduju ekscentar koji naleže na felnu pa može doći do trešenja točka ako se prekorače vrednosti od pomenutih 5,6mm, ekscentrični su upravo ti sa produžetkom koji naleže na glavčinu sa jedne zadnje strane I felnu sa prednje strane vozila. Poslednji tip su adapteri. Ili debeli distanceri koji omogućavaju da se na automobil montiraju felne koje ne dogovaraju rasporedu ili broju rupa glavčine, često su u pitanju i automobili koji nemaju šrafove nego brezone pa ljudima bude lakše da nemenjaju (izbijaju) brezone  ili su jednostavno distanceri preširoki pa je sigurniji ovaj način montaže. Adapter se prvo zašrafi na glavčinu, pa se potom za njega pričvršćuje felna.

Prednosti distancera ako se “pametno” koriste se pre svega ogledaju u povećanoj stabilnosti auta i  boljem držanju puta. Kod Off Road vozila povećavaju stabilnost i očuvanju gume. U mnogim slučajevma omogućava vam da stavite veće kočnice (kočione čeljusti) unutar felni i naravno nezaboravimo vizuelni momenat kao jedan od najbitnijih u ulepšavanju “stajlingu” naših ljubimaca.

Ako se neadekvatno koriste ili pretera sa širinom nedostaci počinju pre svega od upravljačkog mehanizam poput “težeg volana” do struganja točka, gume o rub blatobrana, preko prekomernog i brzog trošenja sistema za oslanjanja spona, kugli, stabilizatora, silent blokova.

Pre montirananja distancera potrebno je dobro pripremiti podlogu za koju se pričvršćuju, odnosno očistiti glavčinu točka i odstraniti sve tragove rđe. Naneti bakarne masti ili spreja (link), naročito važi za aluminijumske distancere. Prilikom montiranja, potrebno je sve šrafove ili matice dobro zategnuti, dobro bi bilo naneti i sredstvo za osiguranje navoja (Permatex ili Loctite). Naravno, treba voditi računa o dužini šrafova. Generalo, trebalo bi montirati šrafove koji su duži za širinu distancera, ali u slučaju tanjih prstenova (prvi tip do 5-6mm maksimalno) moguće je zadržati stare šrafove bez ugrožavanja bezbednosti tokom vožnje.

Prilikom izbora distancera moramo voditi računa o više parametara, širini centralne rupe, naravno razmaku I broju rupa za šrafove ili brezone, odrediti uz pomoć merenja ili majstoru prepustiti širinu distancera, najbolje sa iskusnim majstorom za trap. Auto Dragstor u ponudi ima široku lepezu ravnih I ekscentričnih distancera  za većinu modela automobila.

 

Trenutno nema komentara