%
×
Na kompletan asortiman hladnjaka vode,ulja i interkulera

*Popust se obračunava na kasi i važi samo za online porudžbine i za artikle koji nisu već na popustu

dana sati minuta sekundi

kreditnim karticama BANCA INTESE platite na 6 rata

sve za automobil i garažu

011 635 0666

 za porudžbine iznad 6000 RSD

platite karticom ili uplatnicom i preuzmite besplatno u prodavnici

Blog
24.08.2022.

Ključevi i Kućišta Ključeva

Ključevi i kućišta ključeva su tokom vremena postajali kompleksniji, moderniji i orjentisani na sprečavanje krađe vozila, 
od "običnog" ključa sa narezanim mačem, preko kodiranog koji se u Evropi pojavio sredinom devedesetih godina, 
današnjih koji su "pametni" i samo treba da su uz vlasnika dok se startuje vozilo, do najmodernijih sa displejem i 
dodatnim funkcijama za upravljanje vozilom.

Evropski proizvođači automobila su sredinom devedesetih godina prošlog veka uveli kodirane ključeve koji imaju "komplikovane" šare ali i elektronski čip na kom su upisani podaci, odnosno kodovi, Japanska i Američka auto industrija ih prati u kašnjenju od par godina. Iako danas postoji više vrsta kodiranih ključeva, oni rade po veoma sličnom principu. Najčešče je ugrađena daljinska komanda koja služi za otključavanje centralne brave, ali i čip koji u sebi "nosi" podatke kako bi motor mogao da se pokrene, a uz to imaju i standardni metalni mač kojim se mogu otključati vrata i ako postoji kontakt brava, startovati motor.

Iako je najčešći razlog zbog kog ljudi ostaju bez ključeva od automobla njihov gubitak, oni se ipak mogu pokvariti, ali 
kako izgleda i za to su krivi sami vozači. Trenutno su najrasprostranjeniji kodirani ključevi sa daljinskom komandom, 
zatim se koriste i ključ-kartice, ali i drugi oblici ključeva koji služe samo za daljinsko otključavanje automobila, 
dok je startovanje motora "na dugme". Svi oni u sebi imaju daljinsku komandu, ali i dodatni čip. Osim toga, iako je skriven, 
u privesku se nalazi i mehanički deo "mač" ključa.

Svako od vozača je doživeo sumanuto pritiskanje gumenih dugmića kada se vrata ne otključaju odmah, startovanje motora držanjem ključa za njegov rub, nošenje ključ-kartica u džepu, često ispadanje ključeva, dužina eksploatacije i sam način korišćenja. Sve su ovo, čini se, bezazlene svakodnevne situacije vozača koji o ovim postupcima ni ne razmišljaju. Međutim, posledice tih "bezazlenih“ trenutaka ogledaju se u fizičkim oštećenjima koja prouzrokuju njegov prestanak rada, oštećenim dugmićima, štampanim pločama unutar ključa. To ume da bude nezgodno, pogotovo jer se, priznaćete, ovakve stvari uvek dešavaju u najgorim trenucima.

Ako pitamo majstore, nema nekih pravila koji se ključevi i kućišta najčešće kvare, od Peugeota, Citroena, Volkswagen i Audi grupe pa do Mercedesa, BMWa, Hyundai, Toyota i Hondinih. Najčešće strada kućište, dugmići, mač se prelomi kod takozvanih "skakavac" ključeva, ključ-kartice koje stoje u zadnjem džepu pa se sedi na njima, na kraju i štampana ploča sa elektronikom.

U najlakše popravke ključa spada promena kućišta ključa, kod nas u Auto Dragstoru ih imamo za većinu vozila u odličnom kvalitetu, jedan od uzroka ume da bude i baterija koja pre svega zakaže zbog istrošenosti i starosti, promena ploče sa elektronikom je već zahtevniji poduhvat, kao i narezivanje mača ili kodiranje samog ključa/kartice i zahteva intervenciju profesinalca. Cene popravki se kreću od 500din i manje za kućište ključa ili bateriju pa do 10.000 i više dinara za kodiranja i promene elektronike. Dolazimo do prostog zaključka, a to je: "Čuvajte vaš ključ." Kod nas u Auto Dragstoru u ponudi imamo i silkonske zaštite za ključeve i kartice da bi vaš ključ uvek ostao kao nov ili privseke da ulepšaju izgled.

 

Anti-spam zaštita